Az idegennyelv-oktatás sikere, az angol két tannyelvű oktatás.

Az idegennyelv-oktatás sikere, az angol két tannyelvű oktatás.

A Hunyadiban nyolcadik éve működik az angol kiemelt szintű és színvonalú oktatása. Az iskola pályázati keretekből teremtette meg a pedagógusok megfelelő kompetenciáinak 

megszerzését, a tárgyi feltételeket (idegen nyelvű könyvtár, multimédiatár) és az állam normatív finanszírozással biztosítja a működést. Ennek köszönhető, hogy a diákok magas óraszámban heti 8 – 9 órában tanulhatják az angol nyelvet jól képzett szaktanárok irányításával, valamint nyelvi lektorok segítik felkészülésüket. Az eredményességet mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a gyerekek számos megyei és országos versenyen szereztek jó helyezéseket, esetenként középiskolások között is, valamint az, hogy számos pályázaton vettek részt a pedagógusokkal együtt (Előre fuss, Novellaíró pályázat, Comenius). A minőségi oktatás másik mutatója a sikeres nyelvvizsgát tevők száma is. Eddig tanítványaink fiatal koruk miatt „gyermeknyelvvizsgákon” bizonyíthatták felkészültségüket. Az idei tanévben (2011-ig) akik elérték a 14. életévüket tehettek államilag elismert nyelvvizsgát angolból. A 8.a osztály tanulói közül 11-en középfokú 2 fő alapfokú ORIGÓ nyelvvizsgát tettek. A többi tanuló a tanév végéig kap lehetőséget a megmérettetésre. Bízunk benne, hogy a befektetett energia megtérül és a mai idők kihívásának megfelelően tanítványaink használható tudással távoznak iskolánkból. Sajnos a város középiskolái nem kínálnak elég lehetőséget, a nyelvet az átlagosnál jobban ismerő tanulók számára. A közoktatási kormányzat céljai között szerepel a középiskolát végzettek között nagyobb számban legyenek a két – három idegen nyelvet értők, beszélők száma. Ez a kritérium könnyebben teljesülhet, ha már az általános iskolából visznek egy nyelvet a diákok. Az új köznevelésről szóló szakmai vitában reményeink szerint a képzési forma fenntartása melletti érvek győznek.