Támop

Támop

  usztl

„Magyarország megújul”

 

A pályázat kiírása

Tájékoztató a pályázatról

TÁMOP-3.1.5-09/A/2

Alapvető cél

Az új tanítási és tanulási módszerek megjelenése, a hagyományos pedagógusszerepek megváltozása, az informatika stb. egyaránt nagy kihívást jelentenek a pedagógusok és az oktatók számára. Az új körülményekhez való gyors alkalmazkodáshoz, az oktatás színvonalának emeléséhez, és az oktatási szolgáltatások széleskörű bevezetéséhez a pedagógusok kiterjedt és intenzív módszertani és szakmai fejlesztésére van szükség.

A konstrukció célja a pedagógiai kultúra korszerűsítése egyrészt az intézményi implementációhoz is elengedhetetlenül szükséges új módszerek (tanulóközpontú, differenciált módszertan, változatos tanulásszervezési megoldások, kooperatív tanulási technikák, projekt módszer stb.), eszközök (pl. IKT) használatának széleskörű megismertetésével és elterjesztésével, másrészt az intézmények bevonásával, a szolgáltatások és intézményi fejlesztések korszerűsítésével történik.

Jelen konstrukcióban az osztálytermi gyakorlaton túl a fejlesztéseket megerősítő, támogató, oklevéllel vagy oklevél betétlappal záruló képzések támogathatók a felsőoktatás rendszerében, melyek olyan szakmai, szakértői területekre készítik fel a közoktatási intézményekben dolgozó pedagógusokat, amelyek a fejlesztések implementációs folyamatait támogatják, illetve a már módosított pedagógiai programok hatékony, minőségi megvalósítását garantálják.

A közoktatás modernizációjának végrehajtására csak kompetencia alapú és integrált szemléletű korszerű pedagógiai módszereket alkalmazni tudó pedagógusok képesek.

Az oktatás hatékonyságának, eredményességének javítása, az oktatási szektorban dolgozók szakmai kompetenciáinak fejlesztése, korszerűsítése, módszeres befektetéseket igényel az oktatási ágazat humán-erőforrásaiba és a szakma kiválóságainak húzóerejébe.

Támogatható tevékenységek köre

A pályázat keretében támogatható olyan pedagógusok oklevéllel vagy oklevél betétlappal záruló képzése a felsőoktatás rendszerében, akik a pedagógus munkakör ellátására feljogosító első szakképzettségüket legalább 10 éve szerezték meg, és pedagógus munkakörben, vagy gyermek-és ifjúságvédelmi felelős, szabadidő-szervezői munkakörben állnak a pályázó intézmény alkalmazásában.

Az elvégzendő képzések segítik az oktatás minőségének javulását, támogatják a kompetencia alapú oktatás széleskörű és eredményes implementációját, valamint hozzájárulnak a pedagógusok szakmai megújulásához. A pályázat keretében a következő képzési formákban támogatható a részvétel:

1. tanári mesterképzés

2. szakirányú továbbképzés

3. újabb műveltségterület elvégzésére irányuló részismeretek megszerzése

Támogatás formája:

A Pályázó működési támogatásának nem minősülő, megfelelő teljesítés esetén visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatásban (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás) részesül.

Támogatás mértéke:

A projekt elszámolható összes költségének 100 %-a.

Támogatás összege:

10.168.941 Ft

A résztvevő Pedagógusok:

  1. Nagy Edit
  2. Pásztorné Czeglédi Anna
  3. Szabó Judit

Projekt manager:

Szécsi Pál

Pénzügyi asszisztens:

Bódi Sándorné

tábla

Szécsi Pál

Földrajz – rajz szakos középiskolai tanár, közoktatási vezető, szakértő, az intézmény igazgatója. Pályázati gyakorlattal rendelkezik, több PHARE, ESZA, COMENIUS pályázatban vett részt. A TÁMOP 3.1.5 pályázatban projektmenedzserként vesz részt. Feladatai során részt vett – vesz a pályázat megírásában, folyamatos bonyolításában a beszámolók elkészítésében.

Pásztorné Czeglédi Anna

Tanító, angol nyelvtanár, munkaközösség vezető. Iskolánkban az angol két tanítási nyelvű tagozat vezetője. Szaktanárként, osztályfőnökként vezetőként aktív tagja a nevelőtestületnek. Fontos szerepet vállalt pályázati tevékenységeinkben. A program keretében vezetői kompetenciáinak bővítése érdekében tanul.

Nagy Edit

Angol – biológia- környezetvédelem szakos tanár. 2001-óta tagja tantestületünknek. Szaktárgyi órái mellett aktívan segíti iskolánk diákönkormányzatának munkáját, illetve a pályázati tevékenységet. Comenius partneriskolai együttműködésben programvezető pedagógus volt. Munkája során fontos terület az IKT eszközök tanórai alkalmazása az idegen nyelv tanításában.

Szabó Judit

Gyógypedagógus, az Egységes Pedagógiai Szakszolgálat munkatársa. Feladatai közé tartozik a beilleszkedési, tanulási és magatartási zavarral küzdő gyerekek ellátása, az ellátás szakmai koordinációja és ellenőrzése. A pályázat során gyógypedagógiai területen bővíti kompetenciáit, szakértői felkészültségét.

Bódi Sándorné

Több évtizedes gyakorlattal rendelkező gazdaságvezető, gazdasági ügyintéző. A programban, mint pénzügyi asszisztens közreműködik. Feladata a pályázat pénzügyi bonyolítása, elszámolások, változás bejelentések elkészítése, a kifizetések fenntartóval való egyeztetése.