header

HAT-18-01-0978 projekt összefoglalója

HAT 18 01 0978 08Késmárk01
2019. május 21. és 24. között A Határtalanul! pályázat keretében lehetősége nyílt iskolánk hetedik évfolyamának egy felvidéki tanulmányi kiránduláson részt venni. A négy nap alatt sokat tanultunk, csodálatos helyeken jártunk, és barátkozásra is jutott időnk.

Az első napon 7 órakor indultunk iskolánk elől. A határ átlépése után látogatást tettünk a rimajánosi Magyar Tannyelvű Alapiskolába, ahol a helyi diákokkal és pedagógusokkal találkoztunk. Délután a Szlovák Nemzeti Paradicsomba látogattunk, ahol az UNESCO Viágörökség részét képező Dobsinai Jégbarlangot kerestük fel. Csodálatos sétát tettünk a kiépített barlangban, az örök jég birodalmában. A barlangból kiérve felkerestük Igló városát. Megtekintettük a Szűz Mária Mennybemenetelének szentelt templom tornyát - mely Szlovákia legmagasabb templomtornya, a Provinciális házat és a szecessziós színház épületét. A nap végén elfoglaltuk szállásunkat Szepesváralján. Panziónkban kényelmes szobákban helyeztek el mindannyiónkat. A kertből pedig csodálatos panorámát kaptunk a Szepes váráról.

A 2. napon kiadós reggelink után megtekintettük a lőcsei Szent Jakab katedrálist, az egykori Magyarország egyik legszebb templomát. A városházán meghallgattuk a lőcsei fehér asszony legendáját és megnéztük Szepesi Múzeum kiállítását. Meghódítottuk a Közép-Európa legnagyobb kiterjedésű erődítményét, Szepes várát. Itt született Szapolyai János magyar király. A vár múzeumában felkerestük a Szent Erzsébet kápolnát, a régészeti leletek bemutatóját és a kínzókamrát is. Szepesváralján megálltunk a Szürke Szakáll-hegy savanyúvizes forrásánál. Itt egész évben buzog a víz, hófehér mésztufa bevonatot képezve a felszínen. Szepeshelyen elsétáltunk a 18. századi kanonoksor és a püspöki palota előtt. A Szent Márton székesegyházat belülről is megtekintettük. A nap végén a Szlovák Paradicsomban túráztunk a Tamásfalvi-kilátóhoz. Az út a kilátóig embert próbáló volt, de a látvány minden fáradtságot megért.

A csütörtöki napunkat Késmárkon kezdtük. Az evangélikus templomban megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc nevelőapjának, Zrínyi Ilona második férjének, Thököly Imrének a szarkofágját. Meglátogattuk az UNESCO Világörökség részét képező fatemplomot is. Megmásztuk és végigjártuk Ólubló várát. Itt találkozott egymással Luxemburgi Zsigmond magyar király és II. Ulászló lengyel uralkodó. Bejártuk a Vöröskolostort, legendákat hallgattunk meg a Sziléziából származó Ciprián Fráterről. A Dunajecen gorál tutajokon festői túrát tettünk. Még a szakadó eső sem tudta kedvünket szegni.

Az utolsó napon városnéző sétát tettünk Kassán, Kelet-Szlovákia legnagyobb városában. A városnézés során Rákóczi, Kazinczy, Batsányi, Baróti Szabó Dávid, Bocskai, Bethlen Gábor, Márai Sándor és más nagy magyar személyiségek életének kassai vonatkozását ismertük meg. A kassai Szent Erzsébet dómban, a Rákóczi kriptában elhelyeztük az emlékezés koszorúját. Délután Rozsnyóra látogattunk, ami II. Rákóczi Ferenc egyik kedvenc tartózkodási helye volt.

A kirándulást megelőző célunk, a cipszerek lakta Szepesség kulturális és természeti értékeinek megismerése, megvalósult.

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x